Druhý pokus? Nevadí, uspěl i tak

Stejně jako spousta jiných, měl i David Šiška jako student Ekonomicko-správní fakulty MUNI spoustu nápadů. Jeden byl dokonce tak dobrý, že už se mu věštila velká podnikatelská budoucnost už na vysoké škole.

S kamarádem Janem Kolářem vymysleli na podzim roku 2011 start-up s názvem Universator, průvodce pro zájemce o vysoké školy po celém světě, který dával dohromady informace, jež dřív ležely na různých místech. Budoucí firma měla mít spoustu potenciálních klientů, ale nakonec se ukázalo, že o její služby není dost velký zájem. Šiška se ale nedal, začal znovu a jinde a dnes vede z pozice CEO Bonami.cz, českého internetového prodejce nábytku a bytových doplňků.

„S Universatorem jsme udělali hned několik chyb. Mysleli jsme si, že je o službu ze strany univerzit velký zájem, ale jen na základě nezávazného kontaktu s českými školami. Neověřili jsme si to dostatečně na cílové skupině v zahraničí a nezískali platícího zákazníka. Od začátku jsme to navíc chtěli rozjet ve velkém a nedali si záležet na rozfoukávání plamínku,“ analyzuje Šiška, který se nikdy nebál svoje předchozí chyby pojmenovat a z neúspěchu si vzal to lepší.

Už jako student ekonomicko-správní fakulty se hodně angažoval ve spolku AIESEC, který pomáhá zprostředkovávat první pracovní zkušenosti ve firmách nebo dobrovolnictví. Postupně také proniknul do komunity mladých podnikatelů a těch, kteří jim pomáhají, začal s vlastními novými projekty a také se síťovat s lidmi, kteří už velký byznys rozjeli a potřebují s ním pomoct.

Mezi nimi byl i Ondřej Raška z investorské skupiny Miton, který právě Šišku do Bonami přivedl. Teď už má i díky práci absolventa ekonomicko-správní fakulty internetový prodejce nábytku a bytových doplňků pobočky v dalších čtyřech zemích Evropy.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info